Vítejte na blogu

Jako blogeři jsme se spojili, abychom vytvořili něco úplně nového :-)

Hledáte něco?

Sociální sítě

pátek 10. února 2017

Knihy, které si přečíst, něž se kouknete na film

Moc vás všechny vítám u tohoto článku. Dneska bych vám chtěla doporučit knihy, které si stojí přečíst, než se koukneme na film. Snad vám dám nějaké typy. Jde se na to..


Asi začnu sci-fi a fantasy. Jako první jsem našla knihu Labyrint: útěk. Já osobně jsem knihu a film ještě neviděla (nečetla). Vůbec mě to nelákalo. Ale po vyhledáváni informací, mě to celkem zaujalo..



Výsledek obrázku pro labyrint útěk













O čem to je: 
Celým příběhem nás provází Thomas. Ten se jednoho dne probudí na neznámem  místě (tzv. Plac) .S tím, že si nepamatuje, co se dosud stalo.
Potká tam skupinku kluků, kteří se tam dostali úplně stejně. Každé ráno se otvírají dveře labyrintu, aby chlapci prozkoumali okolí. Po setmění se však brány zavírají a dosud nikdo v něm noc nepřežil. Po pár dnech do skupinek kluků přivedou i první dívku, Tessu, a ona je poslední, koho na Plac přivedeli.



Související obrázek

Divergence.
Tuto sérii musí znát každý. Knihy i film už mám za sebou. Nejvíce mě zklamal druhý díl Rezistence. A zato třetí díl, Aliance, byl úplně něco jiného než na začátku. Ale mě se většinou líbí první díl. 
O čem to je: 
Příběh se odehrává ve zničeném Chicagu. A každý 16-ti letý chlapec a dívka si musí vybrat jednu z pěti frakcí. Hlavní hrdinka je Tris Prior. Ta má však předpoklady pro více frakcí. A to znamená, že je divergentní. Je to neobyčejný druh, a pro systém je nebezpečná. Proto jsou tyto lidi zabíjení. Ale Tris o sobě nedává vědět. Vybrala frakci Neohrožených. V této frakci potkává spoustu nových lidí. Jeden z nich je i Tobias neboli Čtyřka..




Rudá jako rubín
Tato kniha je moc pěkná, stejně jako film. Jsou i další dva díly- Modrá jako safír a Zelená jako smaragd. Určitě stojí za to, přečíst si i další díly, ale film už bych tak nedoporučovala. Třeba Zelená jako smaragd, která vyšla nedávno, mě neskutečně zklamala. Ale musím uznat, že celá tato sérii je okouzlující. A rozhodnutí, zda se na film kouknete je už na vás.
O čem to je: 
Gwendolyn Shepherd je normální šestnáctiletá dívka, pocházející z rodiny s mnoha tajemstvími. Ta se týkají zvláštního genu, který je vždy předáván někomu v rodině a který umožňuje cestovat v čase. Všichni mají za to, že byl gen předán její sestřenici Charlotte. Když se však Gwen náhle ocitne v Londýně na konci 19. století, ví, že právě ona je tou vyvolenou. Spolu s Gideonem musí objasnit jedno velké tajemství této rodiny.





Hunger games
Tak tohle zná taky každý. A vůbec by mě nenapadlo se na to kouknout, ale když jsem viděla reklamu v televizi, řekla jsem si proč to alespoň nezkusit. Hned první díl filmu jsem si zamilovala, ale další mě už tolik nenadchly. A knihu jsem nečetla a v plánu to zatím nemám.
O čem to je: 
V Kapitolu se každý rok koná klání s názvem Hunger Games, do kterého se musí z 12 krajů vyslat jeden chlapec a jedna dívka. Šestnáctiletá Katniss Everdeen se dobrovolně nabídne, že ve hře zastoupí svou mladší sestru. Jelikož proti ní stojí protivníci, kteří se na souboj připravovali celý život musí se spolehnout na své instinkty. Má-li se ještě někdy vrátit domů do 12. kraje, bude muset v aréně, kde spolu soupeří boj o přežití s lidskostí a život s láskou, učinit ta nejtěžší rozhodnutí.














Hvězdy nám nepřály


MILUJI. Opravdu, jiné slovo pro tento film a knihu vymyslet nedokážu. Miluji ten příběh, ty postavy, to prostředí a především autora, který tohle vše vymyslel. Film jsem viděla mnohem dřív než jsem přečetla knihu. Ale jak to už bývá, kniha je lepší. A u mě se to projevilo brekem. Jsem dost ubrečený člověk. :)
O čem to je: 
Hazel Grace Lanchester a Augustus Waters. Dva lidi, které spojuje humor, rakovina a samozřejmě láska. Potkají se na nudných zasedáních podpůrné skupiny. Jak se sbližují, Hazel a Gus společně prožívají své obavy vyplývající z jejich zdravotních problémů a zároveň sdílí lásku ke knihám, včetně Hazelina oblíbeného románu Císařský neduh. Mnohokrát se snažila spojit s autorem knihy, Peterem Van Houtenem. Když se Gusovi podaří Van Houtena zkontaktovat, spisovatel je oba nečekaně pozve do Amsterdamu.  A samozřejmě ho pojedou navštívit. Avšak není to zrovna podle jejich představ..




Chvíle před koncem
Při hledání filmů a knih do toho článku jsem našla tuto. V angličtině se to jmenuje Before I fall. Vím, že jsem si tu knihu chtěla moc přečíst, ale nějak mi vypadla z hlavy. A budu se snažit si ji přečíst, protože film vyjde teprve v březnu.
O čem to je:
Co kdyby vám zbýval jen jeden den života? Co byste dělali? Koho byste políbili? A jak daleko byste zašli, abyste si svůj život zachránili? Samatha Kingstonová je obyčejná dívka, ale zároveň má něco, co ostatní nemají. Ve škole zastává místo, které je na nejvyšším vrcholu středoškolské popularity a celý její život je jako vystřižený ze stránek módního časopisu. O jejím klukovi sní každá holka ve škole. Ovšem její den je přesně vyměřen a jeho datum je tak trochu v rozporu s jejím dosavadním, sladkým životem. V jednom jediném dni se toho stane až příliš mnoho, a proto je tak těžké tomu všemu uvěřit.
Jeden den a všechno skončí. 


A na závěr bych sem měla zařadit sérii Padesát odstínů. Tyto tři neobyčejně tlusté knihy jsou velkým hitem. Zrovna včera (9.2.2017)  byla premiéra druhého dílu Padesát odstínů temnoty. Na film se chystám v nejbližší době, ale na knihy asi nikdy :)

Pak dva romantické a drama filmy. Zůstaň se mnou a Než jsem tě poznala.  Zůstaň se mnou je opět moc moc dojemný. A taky patří mezi mé oblíbené. Je to ten typ filmu, který nijak nekončí, ale navazuje pak na další díl. A jsem zvědavá, jestli vyjde i druhý díl. Zatím jsem nenašla nějaké informace. 
A Než jsem tě poznala mě celkem zklamala. Myslela jsem si, že budu bulet jako malá, ale opak byl pravdou. Nepřišlo mi to ničím zvláštní. A celkově i ten děj nic moc..


Tak já doufám, že se vám tento článek líbil. Budu ráda za komentář

Natka ♥




10 komentářů:

  1. dobre tema, mozna se necham inspirovat...

    nektere z techto veci jsem videla a muzu rict, ze ja opravdu rada porovnavam filmy a knihy a jeste radeji mam, kdyz koukam na film a rikam si, ze vim tolik veci z knihy, ktere obvykle ostatni vedet nemohou :-P

    OdpovědětVymazat
  2. ÚŽASNÝ článek! Je pravda, že je Aliance ve filmovém podání strašná. Nalákala jsi mě na Chvíle před koncem.
    Klaudi

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezký článek :)

    https://in-the-name-of-art.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. I mě jsi nalákala na Chvíle před koncem. O víkendu se na ně podívám! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Labyrint, TFIOS a Hunger Games už dlouho plánuji přečíst a teď jsi mě nalákala i na Rudá jako rubín, takže jsem okamžitě omrkla online katalog městské knihovny a musela se pousmát, když jsem tam tyto knihy spatřila. Určitě si je přečtu! :3 Divergenci jsem nejdřív přečetla a poté shlédla a docela mě zamrzely odlišnosti mezi filmem a knihami, tedy hlavně ve druhém a třetím dílu. Ale jinak jsem si sérii užila :3
    Skvělý článek! x3

    OdpovědětVymazat
  6. I really want to see Divergent.

    www.fashionradi.com

    OdpovědětVymazat
  7. Hunger games knížky jsou super :) viděla jsem i filmy, ale knížky jsou prostě knížky :) Divergence mě nějak obešla :)

    Maris

    OdpovědětVymazat
  8. Tak Labyrint mám ráda ve filmovém zpracování, na knižní se ani nechystám. Trilogii Divergence zbožňuju, u filmového zpracování mě ale nadchnul jen první díl, další mě hrozně zklamaly. :( Hunger games - jak knihy tak filmy jsou top - já osobně mám nejraději 2. díl. :) Rudá jako rubín - z knih jsem nadšená, filmy jsou takové milé, ale viděla jsem jen první 2 díly. No a Before I fall - film je úžasný, kniha mě naopak nebavila.
    Moc pěkné shrnutí! :) Mám vždy radost, když se mé oblíbené knihy podaří převést do filmové podoby ve stejné kvalitě.

    OdpovědětVymazat
  9. Pri Labyrinte som na to šla opačne a videla najskôr filmy a až potom som sa vrhla na knihy. A musím povedať, že ma to mrzelo, kniha bola lepšia ako film (i keď tak je to vždy). :) Skvelý článok. :)

    OdpovědětVymazat

Kolektiv autorů děkuje za každý ponechaný komentář, kterým nás potěšíte :-)

Kolektiv autorů

Na tomto blogu se podílí hned několik lidí. Všichni milovníci knih, kteří chtějí tímto prostřednictvím ventilovat na svět nejrůznější novinky, zajímavosti a prostě knižní témata, která zaujmou i další čtenáře. Je to náš společný blog, který nás spojuje ještě víc, a který nám přinese snad i další možnosti :-) Celý seznam pisálků najdete zde... V případě, že máte zájem se mezi nás přidat, neváhejte napsat na email.